بازی هافناوریکسب و کار

گزارش مالی سه ماهه سونی: سوددهی به لطف فروش خوبی سنسورهای دوربین

سونی گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2019 را منتشر کرده است که در آن خبر از بالاترین سود عملیاتی به لطف درخواست بالای برای سنسور‌های دوربین گوشی‌های موبایل می‌دهد. سود این دوره در مجموع 16 درصد رشد داشته و 279 میلیارد ین، معادل 2.6 میلیارد دلار رسیده است که این میزان 19 درصد بیشتر از آن چیزی است تحلیلگران انتظار داشتند.

سود بخش سنسورهای دوربین 59 درصد رشد داشته و 76.4 میلیارد ین، معادل 711 میلیون دلار، بالاترین حد در تاریخ خود رسیده است. درآمد این بخش به لطف استقبال از دوربین‌های چندگانه که حالا راه خود را به بخش گوشی‌های پایین‎رده هم باز کرده‌اند، فراتر از انتظار بوده است.

سونی انتظار دارد که به غیر از بخش موبایل، تقاضا برای سنسورهای دوربین این شرکت در جهت استفاده در کاربردهایی مانند اینترنت اشیا و اتومبیل‌های خودران نیز افزایش پیدا کند. این کمپانی در حال ساخت کارخانه جدیدی برای بخش سنسورهای خود در ناگازاکی می‌باشد.

افزایش تقاضا برای سنسورهای دوربین سونی توانسته کاهش ناشی از بخش بازی را تا حدی جبران کند. کنسول PlayStation 4 حالا دیگر 6 ساله شده و حتی فروش بازی‌های پرطرفدار آن هم در حال کاهش است. سونی در حال حاضر نمونه اولیه PS5 را به توسعه‌دهندگان داده است، اما به نظر میرسد که این تنها یک تسکین موقت است و نسخه اصلی پلی استیشن 5 در تعطیلات 2020 روانه بازار خواهد شد.گزارش مالی سونی در سه ماه دوم سال

وضعیت بخش موبایل سونی به چه ترتیب است؟

شما هم ممکن است مانند ما مشتاق باشید تا از وضعیت بخش اکسپریا مطلع شوید. میزان فروش گوشی‌های سونی به 77.7 میلیارد ین، معادل 717 میلیون دلار کاهش پیدا کرده و درآمد عملیاتی آن تقریباً نزدیک به صفر بوده است. برای مقایسه سونی موبایل در سه ماهه دوم سال 2018 114.9 میلیارد ین فروش داشته و میزان "ضرر" عملیاتی آن 29.8 میلیارد ین بوده است.

گزارش مالی سونی در سه ماه دوم سال

در بخش سرگرمی، Sony Pictures گزارش درآمد 1.3 میلیارد دلاری داده است که 0.9 میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته بوده است. میزان سود این بخش 211 میلیون دلار در دوره سه ماهه مورد نظر بوده است. این شرکت فیلم‌سازی درآمد خوب خود را مدیون موفقیت فیلم‌های Spider-Man: Far From Home (فروش 1.1 میلیارد دلار در سطح جهان) و Once Upon a Time in Hollywood (فروش 356 میلیون دلار) می‌باشد. البته در این میان خبرهای بدی برای مشترکان سرویس PlayStation Vue نیز وجود دارد که قرار است در تاریخ 30 ژانویه 2020 تعطیل شود.گزارش مالی سونی در سه ماه دوم سال

بخش موسیقی سونی هم افزایش فروش و سود عملیاتی را در سه ماهه دوم مالی خود تجربه کرد. در مجموع این کواتر برای سونی به خوبی پیش رفت، با این حال از وضعیت خوب به اندازه دوره مشابه سال قبل چشمگیر نبود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا