فناوری

سازگاری فناوری Frame Generation انویدیا با FSR و XeSS – حتی بهتر از DLSS؟

در گزارشی که Igor’s Lab منتشر نموده سازگاری فناوری Frame Generation انویدیا با دو تکنولوژی AMD FSR و Intel XeSS تایید شده است. هر چند که نمی‌توان برتری خاصی را در این مورد مشاهده کرد اما باز هم Igor تصمیم گرفته تا از این قابلیت استفاده کند و ظاهرا ترکیب FSR + Frame Generation می‌تواند ترکیب DLSS + Frame Generation را شکست دهد.

  • هفت کارت گرافیک RTX 4090 در کنار هم – 7 برابر بهبود عملکرد در OctaneBench
  • لو رفتن بنچمارک کارت گرافیک GeForce RTX 4080 16 GB
  • لطفا Radeon 7900 را با RTX 4090 مقایسه نکنید!

اجازه دهید ابتدا مرور کنیم که این تکنولوژی چیست. Frame Generation یکی از قابلیت‌های DLSS 3.0 است که در واقع یک فریم مصنوعی را در بین دو فریم پردازش شده اصلی به لطف هوش مصنوعی انویدیا خلق می‌کند. در واقع میان فریم اول و فریم سوم یک فریم توسط Frame Generation تولید می‌شود. در حال حاضر تنها سری کارت گرافیک‌های RTX 40 انویدیا از DLSS 3.0 پشتیبانی می‌کنند اما به نظر می‌رسد Frame Generation را می‌توان با XeSS اینتل و FSR 2.0 شرکت AMD نیز استفاده کرد.

سازگاری فناوری Frame Generation انویدیا با FSR و XeSS

کیفیت تصویر بین FSR 2.0 + Frame Generation و DLSS + Frame Generation تقریبا تفاوتی ندارد اما به نظر می‌رسد XeSS قابل رقابت با آنها نیست.

سازگاری فناوری Frame Generation انویدیا با FSR و XeSS

سازگاری فناوری Frame Generation انویدیا با FSR و XeSS

در نظر داشته باشید که تعداد فریم بر ثانیه تنها یک بخش از ماجراست و نکات مهم دیگری نیز وجود دارند اما فعلا ما تنها به حداکثر فریم قابل دست یابی می‌پردازیم. DLSS به همراه FG در بازی Spider Man Remastered به حداکثر 224 فریم بر ثانیه دست پیدا می‌کند.

سازگاری فناوری Frame Generation انویدیا با FSR و XeSS

سپس به FSR می‌رسم که با فناوری FG انویدیا حتی این میزان را افزایش داده و به 231.4 فریم بر ثانیه می‌رساند. البته به نظر می‌رسد که در هر دو حالت ذکر شده به خاطر انجین بازی شاهد گلوگاه نرم افزاری هستیم.

سازگاری فناوری Frame Generation انویدیا با FSR و XeSS

در آخر به Intel XeSS + NVIDIA Frame Generation می‌رسیم که حداکثر 203.9 فریم بر ثانیه را ارائه می‌دهد و ظاهرا گلوگاه نرم افزاری در میان نیست. همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم کیفیت تصویر XeSS در اینجا با FSR 2.0 و DLSS فاصله دارد.

در حال حاضر تنها یک بازی آزمایش شده و باید ببینیم که در عناوین دیگر نیز FSR می‌تواند عملکردی بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد یا خیر.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا