بازی هافناوریکسب و کار

تمام فروشگاه های خرده فروشی مایکروسافت به طور دائمی تعطیل می‌شوند

به نظر می‌رسد مایکروسافت به این باور رسیده است که حضور فیزیکی آنها در بازار خرده فروشی دیگر ضرورتی ندارد و از چند ماه گذشته شاهد بروز نشانه های این ذهنیت بوده‌ایم. ردموندی‌ها قصد دارند بر روی فروشگاه‌های دیجیتالی خود تمرکز کنند و خدمات بیشتری را برای تجربه بهتر خرید آنلاین از فروشگاه‌های دیجیتالی این کمپانی به مشتریان ارائه دهند. به همین منظور فروشگاه های خرده فروشی مایکروسافت به زودی برای همیشه بسته و تعطیل خواهند شد. این کمپانی روز گذشته در بیانیه‌ای رسمی این تغییر بزرگ در استراتژی خرده فروشی خود را اعلام کرد.

تعطیلی دائمی فروشگاه های خرده فروشی مایکروسافت

مانند دیگر کمپانی‌ها، مایکروسافت نیز در اواسط ماه مارس به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا فروشگاه‌های خرده فروشی خود را تعطیل کرد. به گفته مایکروسافت بعد از این اتفاق کارمندان کمپانی در این فروشگاه‌ها که کار خود را از دست داده بودند، عده‌ای مشغول به آموزش در شرکت‌های تجاری کوچک شدند، عده‌ای نحوه کار به صورت از راه دور را به مراکز آموزشی تدریس کردند و برخی دیگر در فروشگاه‌ها، کمپ‌های تابستانی و غیره مشغول به کار شدند.

مایکروسافت در طول ده سال گذشته اقدامات مناسبی در زمینه افتتاح فروشگاه‌های فیزیکی به منظور رقابت با کمپانی‌هایی مانند اپل انجام داد. ردموندی‌ها در سال 2015 یک فروشگاه بسیار بزرگ را در خیابان پنجم نیویوک بازگشایی کردند. این فروشگاه فاصله بسیار کمی با فروشگاه مکعبی شیشه‌ای اپل داشت. با وجود اعلام خبر تعطیلی فروشگاه‌های فیزیکی، مایکروسافت هیچ اشاره‌ای به تعدیل نیروهای کاری خود نکرده است. به نظر می‌رسد ردموندی‌ها قصد دارند اکثرا، یا شاید تمامی این نیروها را در امور دیگری به صورت دورکاری به کار بگیرند. مایکروسافت اعلام کرده است که تعطیلی فروشگاه‌های فیزیکی این کمپانی نزدیک به 450 میلیون دلار پیش پرداخت مالیات هزینه در بر خواهد داشت. یا نیم دلار به ازای هر سهم کمپانی که در سه ماهه جاری که در 30 ژوئن 2020 خاتمه می‌یابد ثبت خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا