بازی هافناوریکسب و کار

خودروی الکتریکی پل استار 2 با قدرت 408 اسب بخار معرفی شد

از بین تمامی کمپانی هایی که در حال ساخت خودروهای الکتریکی و به نوعی رقابت با تسلا به عنوان پیشرو در این زمینه هستند، چند شرکت آینده ای درخشان تر را در معرض دید علاقمندان قرار داده اند. یکی از این شرکت ها پل استار است که به عنوان یکی از شرکت های فرعی کمپانی سوئدی ولوو فعالیت می کند و پیش از این خودروی Polestar1 را از آنها دیده ایم. این شرکت خوش نام امروز از نسل دوم ماشین های خود با نام Polestar 2 رونمایی کرد.

Polestar 2 قصد دارد روند موفقیت آمیز نسل پیشین خود را این بار در مقیاسی گسترده تر ادامه دهد. این ماشین یک سدان اسپورت است که مستقیما رقیبی برای تسلا مدل 3 به حساب خواهد آمد. در این ماشین از یک باتری 78 کیلووات ساعتی استفاده شده که باعث می شود حداکثر مسافت قابل پیمایش توسط آن به چیزی در حدود 450 کیلومتر افزایش پیدا کند. برای مقایسه تسلا مدل 3 در نسخه های مختلف خود مسافت قابل پیمایشی بین 440 تا 500 کیلومتر را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

پل استار 2

زیر بدنه، از معماری ماژولاری که پیش از این در خودروی ولوو XC40 به کار گرفته شده بود استفاده شده و باتری نیز همانند سایر ماشین های الکتریکی در کف خودرو قرار گرفته تا به عنوان بخشی ساختار دهنده از شاسی خودرو به حساب آید. همچنین علاوه بر شاسی مشترک، می توان شباهت هایی بین ظاهر Polestar 2 و مدل مفهومی Volvo 40.2 نیز پیدا کرد که در سال 2016 معرفی شده بود. پیشرانه الکتریکی این ماشین قادر به تولید 408 اسب بخار نیرو و 660 نیوتن متر گشتاور است. همچنین شتاب صفر تا صد نیز به کمتر از 5 ثانیه کاهش پیدا کرده.

پل استار 2

یک نمایشگر 11 اینچی با پشتیبانی از سیستم مدیریت محتوای اندروید و دستیار صوتی هوشمند نکته قابل توجه در بخش داخلی Polestar 2 است. این ماشین به گفته کمپانی سازنده از اوایل سال 2020 میلادی به صورت گسترده روانه بازار خواهد شد و قیمت آن نیز چیزی در حدود 45 هزار دلار برای نسخه پایه خواهد بود که در مقایسه با قیمت کاهش یافته تسلا مدل 3 (که اخیرا 35 هزار دلار قیمت گذاری شده) یک چالش برای ولوو و پل استار به حساب می آید. اولین مواجهه علاقمندان با Polestar 2 هفته آینده در نمایشگاه خودروی ژنو صورت می گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا