فناوری

چگونه بدون ذخیره شماره تلفن در واتس اپ پیام بدهیم

واتس اپ، امروزه به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم پیام رسان در جهان شناخته می‌شود. با وجود بیش از دو میلیارد کاربر ماهانه، به احتمال زیاد هرکسی که بخواهید با ارتباط برقرار کنید، دارای این سرویس است. اما این سرویس پیام رسان همیشه عیب‌های بنیادی به همراه خود داشته است. یکی از این عیب‌ها عدم امکان ارسال پیام، بدون ذخیره کردن یک شماره در دفترچه تلفن گوشی است.

دیگر نیازی به شلوغ کردن دفترچه تلفن ندارید

از آن جهت که گاهی برای ارسال یا دریافت یک پیام مجبور به ذخیره کردن شماره تلفن مورد نظر می‌شوید، به مرور زمان با شلوغی و بی‌نظمی زیادی در دفترچه تلفن گوشی خود رو به رو می‌شوید. ما قصد داریم در این مقاله چند راه حل برای ارسال پیام بدون نیاز به دخیره کردن شماره تلفن مقصد در حافظه را به شما نشان دهیم.

شروع یک چت از طریق پیوندهای کوتاه واتس اپ بر روی مرورگر

به نظر می‌رسد هیچ راهی برای شروع چت بدون ذخیره شماره وجود ندارد، اما این گونه نیست. ین سرویس در واقع دارای قابلیت‌هایی است که احتمالاً برای یکپارچه‌سازی در وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها طراحی شده است، ویژگی کلیک برای چت واتس‌اپ از لینک‌های میانبر wa.me برای شروع یک چت با هر حساب فعال واتس‌اپ استفاده می‌کند.

برای استفاده از این روش، باید ابتدا به مرورگر خود بروید و آدرس https://wa.me/phonenumber را وارد کنید. در انتهای آدرس به جای phonenumber باید شماره تلفن مورد نظر را وارد کنید. دقت کنید که حتما کد کشور را نیز بدون هیچ افزودنی مانند + و 00 باید وارد شود. به طور مثال اگر قصد دارید با فردی در ایران ارتباط بگیرید باید به شکل https://wa.me/989112223344 شماره را وارد کنید.

بعد از زدن اینتر وارد صفحه‌ای با یک دکمه‌ی سبز در میان آن می‌شوید که با زدن آن می‌توانید وارد چت با شماره مورد نظر شوید. این روش یک ویژگی جالب دارد و آن هم این است که از این طریق می‎توانید به خودتان هم پیام بدهید.

از یک برنامه برای راه اندازی چت WhatsApp استفاده کنید

اگر روش بالا برای شما کمی پیچیده است، یا دوست ندارید برای هر ارتباط از این روش استفاده کنید، می‌توانید از تعدادی نرم‌افزار برای شروع مکالمه واتس اپ بدون نیاز به ذخیره شماره استفاده کنید.

یکی از این برنامه‌ها WhatsDirect است که شما می‌توانید با استفاده از آن، تنها شماره تلفن و پیام خود را وارد کنید و با زدن دکمه‌ی ارسال مستقیما وارد برنامه‌ی واتس اپ شوید. همچنین می‌توانید از برنامه‌ی Click to chat استفاده کنید که دقیقا مانند برنامه‌ی قبلی عمل می‌کند.

نحوه ارسال پیام در واتساپ بدون ذخیره آن در گوشی‌های آیفون

هرچند که روش اول، یعنی استفاده از پیوند wa.me در گوشی‌های آیفون هم به خوبی کار می‌کند، اما راه بهتری هم برای چت کردن با واتس اپ بدون ذخیره شماره در سیستم عامل iOS وجود دارد. برنامه میانبرها به شما امکان می دهد یک راه دسترسی سریع برای وارد کردن شماره تلفن و فوراً چت کردن راه اندازی کنید.

  1. به برنامه میانبرها بروید و یک میانبر جدید ایجاد کنید.
  2. برای اولین قدم، روی add action ضربه بزنید و ask for input را جستجو کنید.
  3. پس از انتخاب، روی فیلد action ضربه بزنید و آن را طوری تنظیم کنید که یک عدد بخواهد. به آن یک برچسب آسان که بتوان به راحتی به خاطر سپرد، مانند phone number اختصاص دهید.
  4. حالا action دوم را اضافه کنید. برای action دوم، باید آن را به عنوان یک متغیر تنظیم کنید. در فیلد اول، همان برچسب بالا را تایپ کنید. در این صورت شماره تلفن نامیده می شود. در قسمت دوم، provided input را انتخاب کنید. بعد از اطمینان از شماره تلفن، به فیلد خاص اضافه می‌شود.
  5. برای سومین اقدام، ما گزینه url را انتخاب می‌کنیم. در قسمت url، http://api.whatsapp.com/send?phone=98 و آن را با متغییری که در بالا تعیین کرده‌ایم دنبال می‌کینم. در این مورد، متغییری به نام شماره تلفن وجود خواهد داشت. در صورتی که بخواهید با شماره‌ای خارج از کشور ارتباط برقرار کنید باید کد آن کشور را جایگزین عدد 98 کنید.
  6. در نهایت، چهارمین اقدام راه اندازی مرورگر با URL است.
  7. حالا می‌توانید، میانبر را به صفحه اصلی اضافه کنید. آن را می‌شود از طریق spotlight یا حتی Siri اجرا کرد و بدون ذخیره شماره شروع به چت کردن کرد.

سایر مطالب آموزشی:

  • آموزش میکروتیک برای کاربران خانگی (جلسه اول: میکروتیک چیست؟)
  • آموزش ریست فکتوری در ویندوز ۱۱ – بهترین راهکار رفع مشکلات سیستم عامل
  • چگونه منوی راست کلیک ویندوز ۱۱ را به حالت قدیمی ویندوز ۱۰ برگردانیم
  • آموزش غیرفعال سازی اعلان سیستم در ویندوز ۱۱
  • آموزش: زمانبندی نصب بروزرسانی ها در Windows Update ویندوز 11

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا