بازی هافناوریکسب و کار

آنریل انجین 5 بازسازی می شود – SSD پرسرعت PS5 اپیک گیمز را مجاب می کند

همان‌طور که می‌دانید کنسول جدید سونی مجهز به یک حافظه SSD بسیار پرسرعت است که شاید نظیر آن در بازار وجود نداشته باشد. در واقع این مشخصه پلی استیشن 5 یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کنسول محسوب می‌شود که به عقیده بسیاری صنعت گیم را متحول می‌کند. به حدی سرعت این حافظه بالا هست که حالا اپیک گیمز اعلام کرده بخش‌هایی از موتور بازی سازی جدید آنریل انجین 5 بازسازی می شود و در واقع SSD پلی استیشن 5 است که کمپانی را مجبور به این کار می‌کند.

درایو جامد پلی استیشن 5 با برخورداری از رابط نسل جدید PCIe 4.0 قادر به فشرده سازی اطلاعات با حداکثر سرعت خارق العاده 9 گیگابایت بر ثانیه است. توانایی این SSD تقریبا دو برابر بیشتر از حافظه جامد به کار رفته در Xbox Series X مایکروسافت با حداکثر سرعت 4.8 گیگابایت بر ثانیه می‌باشد. بعد از فشرده سازی، پردازش اطلاعات در پلی استیشن 5 توسط SSD این کنسول با نرخ 5.5 گیگابایت بر ثانیه صورت می‌گیرد که باز هم در مقایسه با کنسول جدید مایکروسافت (2.4 گیگابایت بر ثانیه) حدودا دو برابر سریع‌تر است. اخیرا شاهد نمایشی از دموی موتور بازی سازی آنریل انجین 5 توسط اپیک گیمز بودیم که بر روی پلی استیشن 5 اجرا شده بود.

سرعت پلی استیشن 5

برای استفاده از تمام توانایی PS5، آنریل انجین 5 بازسازی می شود

در مصاحبه‌ای که Nick Penwarden با VG247 داشته توضیح داده است که چرا از کنسول نسل جدید سونی برای نمایش دموی نسل جدید Unreal Engine استفاده شده است. به گفته وی، پلی استیشن 5 در هر دو بخش پردازش و گرافیک جهش عظیمی داشته است اما این معماری ذخیره ساز کنسول است که بسیار ویژه محسوب می‌شود. در ادامه گفته است که این SSD به قدری است که برای بهره‌مندی کامل از توانایی آن، لازم است بخش‌هایی از آنریل انجین 5 بازسازی شود. توانایی این حافظه در پردازش اطلاعات با سرعت بسیار بالا امکان ساخت محیط‌هایی با جزئیات بسیار بیشتری را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می دهد. وی اضافه کرده است که این SSD آنقدر تاثیرگذار است که ما باید ساب سیستم‌های هسته I/O در Unreal Engine برای پلی استیشن 5 را بازنویسی کنیم.

سرعت کم بارگذاری بازی‌ها همیشه جز نقاط ضعف کنسول‌ها بوده است اما نسل بعدی کنسول با برخورداری از SSDهای پرسرعت NVMe کاملا این مشکل را پشت سر گذاشته و به لطف سرعت بسیار بالای حافظه، دیگر خبری از انیمیشن‌های طولانی پیش از اجرای بازی نخواهیم بود. به تازگی خواندیم که خالق مورتال کمبات اعلام کرد SSD پلی استیشن 5 نباید دست کم گرفته شود. با اینکه در اصل به خاطر پلی استیشن 5، آنرجیل انجین 5 بازسازی می شود اما رئیس اپیک گیمز اعلام کرده که تمامی پلتفرم‌ها از ارتقای این موتور بازی سازی قدرتمند بهره‌مند خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا