بازی هافناوریکسب و کار

آنر 9X تا چه اندازه از پس بازی‌ها و پردازش‌های سنگین برمی‌آید؟

وقتی یک گوشی هوشمند در رده محصولات میان‌رده یا اقتصادی قرار می‌گیرد، توقعات از آن برای اجرا بازی‌های سنگین یا انجام عملیات پیچیده پایین می‌آید. با این حال برای کاربرانی که قصد خرید یک محصول را داشته باشند، مهم است که بدانند توانایی اجرای بازی‌ها در چه سطحی را خواهند داشت و آیا توان انجام عملیات سنگین را خواهند داشت یا خیر. برند آنر به‌تازگی از نسل عضو جدید خانواده X که گوشی‌های خوش‌فروشی در بازار ایران هستند، رونمایی کرده است. از همین رو تصمیم گرفتیم تا در ادامه مطلب نگاه دقیق‌تری داشته باشیم به قابلیت‌های سخت‌افزاری این دستگاه.

آنر برای محصول میان‌رده جدید خود از چیپست HiSilicon Kirin 710F استفاده کرده است. این تراشه که با معماری 12 نانومتری طراحی شده دارای هشت هسته پردازشی ( 4 هسته از آن از نوع Cortex-A73 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز) می‌باشد. پردازنده گرافیکی این دستگاه Mali-G51 MP4 است که با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش تا سقف 512 گیگابایت همراه شده است.

به‌طورکلی همانطور که از یک گوشی میان‌رده انتظار می‌رود، آنر 9X به خوبی از پس انجام عملیات عادی و روزمره می‌آید و استفاده معمولی از دستگاه برای سخت‌افزار آن یک چالش جدی نیست. این موضوع را حتی می‌توان از نتایجی که آنر 9X در تست‌های بنچمارک کسب کرده به‌خوبی مشاهده کرد. حتی نتایجی که این گوشی در بنچمارک‌هایی مانند AnTuTu و PCMark کسب کرده است، از گوشی هم‌سطح خود بهتر است. نکته جالب دیگر اینست که در حالت Performance Mode نیز شاهد این هستیم که نتایج بهتر از حالت بهینه دستگاه می‌باشد.عملکرد سخت افزاری گوشی آنر 9X

عملکرد سخت افزاری گوشی آنر 9X

همانطور که پیش‌تر گفته شد، به‌عنوان یک گوشی میان‌رده نمی‌توان انتظار داشت که آنر 9X جدیدترین بازی‌های موبایلی را با بالاترین سطح کیفیت اجرا کند. اما این دستگاه از نسل سوم فناوری GPU Turbo بهره می‌برد که این موضوع بدون شک تأثیر مثبت در تجربه گیمینگ دستگاه داشته است. طبق گفته آنر این تکنولوژی در کنار بهبود کلی عملکرد دستگاه در اجرای بازی‌ها حتی می‌تواند تا 10 درصد مصرف باتری را نیز کاهش دهد.عملکرد سخت افزاری گوشی آنر 9X

قابلیت GPU Turbo در 23 بازی محبوب موبایلی از جمله پابجی موبایل، Arena of Valor، NBA 2K19، Mobile Legends Bang Bang، Lords Mobile، Vainglory و … در نظر گرفته شده است. اما متأسفانه برای بازی محبوب موبایلی این روزها، یعنی Call of Duty: Mobile این فناوری هنوز قابل استفاده نیست. هر چند که ممکن است در آپدیت‌های بعدی این ویژگی به گوشی آنر 9X اضافه شود، اما این بدان معنی نیست در این گوشی امکان اجرای بازی کال آف دیوتی موبایل وجود ندارد. CoD:Mobile در گوشی آنر 9ایکس با تنظیمات گرافیکی پایین بدون هیچ کندی و افت فریمی اجرا می‌شود.

HONOR 9X محصول اقتصادی برند آنر است که می‌توان جدیدترین بازی‌های موبایلی را با تنظیمات گرافیکی پایین‌ بدون کندی و لگ اجرا کند. سیستم خنک کننده پسیو این دستگاه به آن کمک کرده تا حتی در اجرای سنگین‌ترین پردازش‌ها و طولانی مدت بازی‌ها شاهد داغ شدن دستگاه نباشیم. باوجود عملکرد رضایت بخش 9X در تست‌های سخت‌افزاری، آنر می‌تواند با ارائه آپدیت‌های جزئی کاربری آن را بهبود بخشیده و نسبت به رفع ایرادات اندک آن اقدام کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا