بازی هافناوریکسب و کار

رقابت گرافیک مجتمع نسل دوازده Xe با مدل‌های مجتمع AMD Vega

رقابت گرافیک مجتمع نسل دوازده Xe با مدل‌های AMD. اولین راه حل گرافیکی مجتمع اینتل بر اساس معماری گرافیکی جدید و جاه طلبانه Xe می‌تواند با راه حل گرافیکی AMD Vega به مانند چیزی که در جدیدترین سری Ryzen 4000 Renoir استفاده شده، رقابت کند.

با توجه به نتایج لو رفته 3DMark Fire Strike که توسط Rogame به اشتراک گذاشته شده چنین عملکردی از گرافیک مجتمع نسل بعدی اینتل انتظار می‌رود. نتایج بنچمارک متعلق به یک لپ تاپ با پردازنده Tiger Lake U هستند که در دیتابیس 3DMark مشاهده شده است. این چیپ از گرافیک مجتمع نسل دوازده Intel Xe بهره می‌برد که قرار است افزایش عملکرد قابل توجهی را نسبت به مدل‌های نسل 11 و نسل 9.5 فراهم کند.

رقابت گرافیک مجتمع نسل دوازده Xe

پردازنده مورد بحث ما یک مدل 2 هسته 4 رشته‌ای Tiger Lake U با گرافیک نسل دوازده است که موفق شده امتیاز 2196 را در 3DMark Fire Stirke ثبت کند و در این بین امتیاز گرافیکی 2467 و فیزیک 6488 را نیز کسب نموده. این نتایج با راه حل گرافیکی Radeon Vega با 8 واحد محاسباتی برابری می‌کند. Renoir در بالاترین پیکربندی (در حال حاضر) از 8 واحد محاسباتی گرافیکی بهره مند است اما کارایی آن با 11 واحد محاسباتی Picasso برابری می‌کند.

فارغ از فناوری ساخت 7 نانومتری برای افزایش سرعت کلاک، بهبود الگوریتم بوست و مدرن سازی انجین‌های نمایشگر و چند رسانه‌ای، گرافیک مجتمع AMD براساس معماری قدیمی Vega با عمر بیش از 3 سال است. Intel Gen 12 Xe با ریز معماری Tiger Lake برای عرضه در سال 2021 یا در بهترین حالت پایان 2020 در نظر گرفته شده است و باید ببینیم رقابت گرافیک مجتمع نسل دوازده Xe با رقبا تا چه حد امکان پذیر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا