بازی هافناوریکسب و کار

آیفون SE 2 اوایل سال 2020 با تراشه A13 اپل معرفی خواهد شد

بیش از 3 سال از زمانیکه اپل iPhone SE را با نمایشگر 4 اینچی معرفی کرد، می‌گذرد. از سال 2018 شایعاتی مبنی بر این موضوع مطرح می‌شد که این کمپانی قصد دارد نسل جدید این دستگاه را با نام iPhone SE 2 روانه بازار کند اما تا امروز این اتفاق نیفتاده است. با این حال ممکن است که سال آینده در نهایت این گوشی معرفی شود.

Ming-Chi Kuo، تحلیلگر معروفی که تا امروز گزاشات‌های دقیقی از کمپانی اپل و وضعیت گوشی‌های این شرکت در بازار ارائه داده است، در جدیدترین تحلیل خود درخصوص گوشی کامپکت آینده اپل توضیحاتی ارائه داده است. مینگ-چی کو گفته است که اپل در سه ماهه ابتدایی سال 2020 آیفون SE 2 را معرفی خواهد کرد. این زمانبدی هم راستا با گزارشی از Nikkei است که گفته بود می‌توان انتظار داشت که در بهار آینده اپل گوشی آیفونی با طراحی شبیه به آیفون 8 را روانه بازار کند.

مشخصات احتمالی iPhone SE2 اپل

آقای کو همچنین گفته است که نسل دوم آیفون SE از نظر طراحی مشابه آیفون 8 خواهد بود و انتظار می‌رود که دارای یک نمایشگر 4.7 اینچی همراه با قابلیت TouchID در پایین آن باشد. او همچنین گفته است که این گوشی دارای یک دوربین است اما از تراشه سریع A13 همراه با 3 گیگابایت حافظه رم بهره خواهد برد.

اپل همچنان در حال فروش آیفون 8 با قیمت 449 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی در بازار آمریکا است. اما اگر iPhone SE 2 در نهایت به‌طور رسمی معرفی شود، این احتمال وجود دارد که اپل تولید آیفون 8 را متوقف کند. چرا که احتمالاً این دو گوشی از نظر قیمتی در یک رنج خواهند بود. کو در گزارش خود گفته است:

ما پیش‌بینی می‌کنیم که اپل گوشی مقرون به‌صرفه آیفون SE 2 را در سه ماهه اول 2020 معرفی کند. این گوشی از جهات بسیاری مانند فاکتور طراحی و مشخصات سخت‌افزاری شبیه به آیفون 8 خواهد بود. مهمترین ارتقای مشخصه سخت‌افزاری این دستگاه استفاده از پردازنده A13 و 3 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X است. iPhone SE2 احتمالاً سهم بازار آبفون و سود اپل از سرویس‌ها را افزایش خواهد داد. ما انتظار داریم که میزان فروش آیفون SE 2 در سال 2020 به 30 تا 40 میلیون دستگاه برسد.

پیش‌بینی این میزان از فروش می‎تواند آیفون کامپکت آینده را به یکی از محبوب‌ترین محصولات در میان کاربران تبدیل کند. به‌طور میانگین، آیفون XR در فاصله میان ژانویه تا ژوئن هر ماه 4.48 میلیون دستگاه فروش داشته، در حالیکه این رقم برای آیفون 8 میزان 1.7 میلیون بوده است. اما SE2 برای رسیدن به پیش‌بینی کو باید ماهی میان 3.3 تا 4.4 میلیون دستگاه فروش داشته باشد. آیا این رقم برای آیفون کوچک اپل دست‌یافتنی خواهد بود؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا