بازی هافناوریکسب و کار

اروپا محتاط ترین منطقه در راستای توسعه ی هوش مصنوعی

با افزایش هوش مصنوعی به طور گسترده، قوانین نیز باید بروزرسانی شوند و در این راستا اتحادیه ی اروپا عملکرد بسیار خوبی دارد. در واقع اروپا قصد دارد تا هوش مصنوعی را کاملا کنترل شده و در مسیری صحیح توسعه دهد. به همین دلیل در حال حاضر اروپا با تعیین قوانینی سخت گیرانه و جدی نسبت به هوش مصنوعی از دیگر کشورهایی چون چین و ایالات متحده قدرتمند تر در این حوزه ظاهر شده است. البته باید اشاره کنیم که اروپا نسبت به قاره های دیگر از بودجه ی کمتری در هوش مصنوعی برخوردار بوده ولی پیشرفت خوبی در این زمینه دارد. درواقع در اروپا به هوش مصنوعی اهمیت زیادی داده می شود.

اروپا با تعیین قوانین جدی در این زمینه باعث قابل اعتماد شدن و تحت کنترل بودن هوش مصنوعی خواهد شد و شاید جزو مناطقی باشد که در آینده آسیب کمتری از هوش مصنوعی ببیند. اتحادیه اروپا با ایجاد حقوق و قوانین مختلف در این حوزه از مشکلات آینده ی هوش مصنوعی جلوگیری خواهد کرد. شایان ذکر است که اروپا این قوانین را با کمک کارشناسان این حوزه و متحصصان ارشد هوش مصنوعی تعیین کرده است.

در حال حاضر اتحادیه اروپا در حوزه ی هوش مصنوعی و رباتیک بسیار حساس شده است و در این زمینه قصد دارد تا اقدامات متعددی انجام دهد. یکی از قوانینی که در اروپا به طور جدی تعیین شده این است که دولت ها اجازه ی ردیابی مردم را در شرایط عادی ندارند و باید حریم خصوصی مردم رعایت شود. به طور کلی تمامی قوانین به گونه ای تنظیم شده اند که حقوق مردم در جایگاه اول قرار گیرد و هوش مصنوعی و ربات ها به زندگی مردم لطمه ای وارد نکنند. در نهایت باید بگوییم که اروپا تنها جایی است که نسبت به هوش مصنوعی تا این اندازه محتاط بوده و آرامش و زندگی مردمش تا این اندازه حائز اهمیت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا