فناوری

اضافه شدن قابلیت نمایش زیرنویس به گوگل کروم در کامیپوترهای ویندوز و مک

با اضافه شدن قابلیت نمایش زیرنویس گوگل کروم کاربران می‌توانند حتی با صدای بسته و آفلاین هم متوجه محتوای نمایش داده شده در مرورگر خود شوند.

گوگل از ماه می سال گذشته مشغول آزمایش قابلیت Live Captions برای کروم دسکتاپ بود، زمانیکه این امکان برای اولین بار در Chrome Canary مشاهده شد. حالا تمامی کاربران کروم پس از نسخه پایدار 89 بر روی PC می‌توانند از قابلیت زیرنویس لایو بهره ببرند.

نحوه فعال کردن قابلیت نمایش زیرنویس گوگل کروم

در آخرین نسخه از این مرورگر در بخش منوی تنظیمات، در بخش Advanced در زیرمجموعه Accessibility گزینه‌ای تحت عنوان Live Captions اضافه شده است. با روشن کردن این گزینه و یک دانلود سریع، لایو کپشن فعال خواهد شد و در زمان پخش ویدئو و فایل صوتی در مرورگر به صورت خودکار زیرنویس انگلیسی نمایش داده می‌شود.

نحوه فعال کردن قابلیت نمایش زیرنویس گوگل کروم

باوجود آنکه فناوری Live Captions به سال 2019 باز می‎گردد، گوگل اولین آن را تنها برای گوشی پیکسل 4 عرضه کرد. در نهایت این امکان برای تمامی گوشی‌های پیکسل و پس از آن دستگاه‌های دیگر مانند گلکسی S20 و وان پلاس 8 نیز ارائه شد. در اولین گام این قابلیت برای تماس‌های تلفنی کار نمی‌کرد و تنها مختص پخش ویدئو و صوت بود. اما یک سال پس از عرضه، گوگل قابلیت Live Captions برای تماس را در گوشی‌های پیکسل ارائه کرد.

نحوه فعال کردن قابلیت نمایش زیرنویس گوگل کروم

ما این قابلیت را در ویدئویی در توئیتر تست کردیم و زیرنویس ویدئو موفقیت آمیز به نمایش درآمد. اما نکته‌ای که در این میان وجود داشت این بود که تشخیص آن 100 درصد صحیح نبود و کلماتی را به اشتباه تایپ می‌کرد. در حال حاضر این قابلیت تنها برای زبان انگلیسی در دسترس است و محتوای متنی به صورت کادری در پایین صفحه نمایش داده می‌شوند که امکان بستن یا بزرگ کردن آن وجود داد. قابلیت جدید مرورگر کروم که با یادگیری ماشینی و با هدف راحتی افراد کم‌شنوا و ناشنوا توسعه یافته هنوز راه زیادی برای پیشرفت دارد و می‌توان امیدوار بود که در آینده زبان فارسی نیز به گزینه‌های آن اضافه شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا