بازی هافناوریکسب و کار

بازگشت به آینده – اورکلاک AMD FX-8350 به 8.1 گیگاهرتز توسط اورکلاکر معروف

شاید درک این موضوع کمی سخت باشد اما درست خواندید، اورکلاک AMD FX-8350 به 8.1 گیگاهرتز توسط یکی از اورکلاکرهای معروف صورت پذیرفته. معماری AMD Bulldozer در حال حاضر کاملا شناخته شده است. برخی این معماری را نفرین شده خطاب می‌کنند در حالی که افرادی نیز به آن علاقه دارند.

این معماری در مقایسه با گزینه‌های اینتلی کُندتر بوده و مصرف انرژی بالاتری داشت، این موضوع به زمانی بر می‌گردد که اوضاع بازار برعکس و AMD به دنبال جبران کمبودهای معماری (و تصمیم‌های طراحی معماری که به عنوان یک اشتباه یا معماری جلوتر از زمان خود شناخته می‌شد) در افزایش سرعت کلاک بود. با این حال وقتی شما به پردازنده‌های Bulldozer نگاه می‌کنید، برخی از آنها بهترین عملکردهای اورکلاک تاریخ را ثبت کرده‌اند، خب حداقل در بحث حداکثر فرکانس بخصوص با مقادیر vCore بسیار عجیب.

اورکلاک AMD FX-8350 به 8.1 گیگاهرتز

برای دست یابی به چنین فرکانسی، Der8Auer از کنترلر Elmor EVC2 و چیپ تشخصی خطا استفاده نموده که به یک مادربرد Asus 970 PRO GAMING/AURA متصل شده و به او اجازه می‌دهد تا هر خروجی از مدار VRM را مشاهده کند و به راحتی تنظیمات را اعمال نماید. حافظه Corsair Vengeance 2666MHz DDR3 نیز در این سیستم استفاده شده. یکی از نکات جالب هنگام جدا کردن خنک کننده از پردازنده اتفاق می‌افتد، جایی که چیپ همچنان به خنک کننده متصل می‌ماند تا نتیجه آن پین‌های کج شده باشد (مشخصا می‌توانید در این قسمت از ترس جیغ بکشید!). خوشبختانه البته این موضوع توسط اورکلاکر رفع می‌شود اما این را به عنوان یک نکته، هشدار یا هر چیز دیگری در نظر بگیرید زیرا ممکن است برای شما نیز اتفاق بیافتد.

در هر صورت اورکلاک AMD FX-8350 به 8.1 گیگاهرتز یا به شکل دقیق‌تر 8127 مگاهرتز با ولتاژ 1920 vCore انجام می‌شود که چنین ولتاژی برای یک پردازنده 32 نانومتری واقعا خارق العاده است. در اجرای بنچمارک با فرکانس 7500 مگاهرتز روی یکی از هسته‌ها، پردازنده نزدیک به 100 وات مصرف انرژی دارد. تکرار می‌کنیم عملکرد یک هسته در سرعت ذکر شده به چنین مصرفی ختم می‌شود. با این حال حتی چنین فرکانسی نیز نمی‌تواند باعث ثبت نتایج بی نظیر شود زیرا FX-8350 تنها امتیاز 172 تک هسته را ثبت می‌کند که برای مقایسه مدل شش هسته‌ای Ryzen 5 2600X در فرکانس استاندارد 3.6 گیگاهرتز با تمام هسته‌های فعال به امتیاز 176 در همان بنچمارک دست می‌یابد. شما می‌توانید ویدیو پایین را به همین منظور مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا