بازی هافناوریکسب و کار

تماشا کنید: تست مقاومت گوشی آیفون 11؛ پرچمدار اقتصادی اپل

اپل شهریور ماه امسال از سه گوشی جدید پرچمدار خود رونمایی کرد. آیفون 11 استاندار، ارزان‌ترین عضو این خانواده به حساب می‌آید که در مقایسه با دو برادر خود دارای امکانات نسبتاً پایین‌تری است. نمایشگری با فناوری LCD، عدم وجود دوربین تله‌فوتو، باتری کوچکتر و در نهایت قیمت پایین‌تر از تفاوت‌های اساسی این گوشی با آیفون 11 پرو و پرو مکس به حساب می‌آید. به‌غیر این‌ها جنس فریم این گوشی‌ها نیز متفاوت است و آیفون 11 معمولی دارای سطح پایین‌تری از گواهینامه IP68 در مقایسه با دو برادر خود است. اما آیا این تفاوت‌ها تأثیری در میزان مقاومت دستگاه هم خواهد گذاشت؟

تست مقاومت آیفون 11 اپل

برای آگاهی از میزان مقاومت گوشی آیفون 11 مانند همیشه به سراغ زک نلسون و کانال او در یوتیوب، JerryRigEverything رفتیم که در جدیدترین ویدئوی خود، تست مقاومت این گوشی را به اشتراک گذاشته است. این تست هم مانند روال سابق با آزمون خراشیدگی صفحه نمایش آغاز می‌شود و با استفاده از تجهیزاتی با میزان سختی متفاوت، خراشیدگی آنها بر روی نمایشگر، نشان‌دهنده‌ی جنس محافظ نمایشگر به کار رفته می‌باشد. پرچمداران امروزی که از پنل‌های شیشه‌ای بهره می‌برند، در سطح 6 خراش‌های سطحی و در سطح 7 خراش‌های عمیق‌تری برمی‌دارند و دور از انتظار نیست که آیفون 11 هم چنین عمکلردی از خود به نمایش بگذارد. این تست برای قاب پشتی، فریم آلومینیومی دور گوشی و دوربین‌های عقب نیز ادامه پیدا می‌کند. در مرحله دوم، صفحه نمایش گوشی آیفون 11 در برابر شعله آتش قرار می‌گیرد و میزان مقاومت آن سنجیده می‌شود. در آخر تست مقاومت با آزمون خمیدگی و اعلام فشار به دو طرف گوشی هم از سمت قاب جلو و هم قاب پشت به پایان می‌رسد.

اپل سال‌های گذشته ادعا کرده بود که شیشه محافظ دوربین‌های عقب این گوشی از جنس یاقوت کبود است، که در این صورت این محافظ نباید تا سطح 8 دچار خراش می‌شد، اما در تست‌های زک این محافظ مانند شیشه عادی در سطح 6 و 7 خراش برمیداشت. امسال اما اپل چنین ادعایی را مطرح نکرد و به‌نظر هم نمی‌رسد که تغییر در میزان مقاومت این محافظ ایجاد شده باشد. نکته دیگر این ویدئو، تست محافظ نمایشگری از جنس یاقوت کبود که بود زک آن را به قیمت 70 دلار خریداری کرده بود. این محافظ همانطور که از نامش هم پیدا بود، از یاقوت کبود ساخته شده بود و برخلاف محافظ دوربین آیفون‌ها در سطح 6 و 7 دچار خراش نشد.، اما در نهایت در سطح 8 همانطور که پیش‌بینی می‌شد این گلس آسیب دید.

تماشا کنید: تست مقاومت گوشی آیفون 11 پرو مکس اپل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا