بازی هافناوریکسب و کار

سامسونگ سرانجام مجوز فروش نمایشگر به هواوی را بدست آورد!

از تاریخ 15 سپتامبر به بعد اجازه خرید پنل نمایشگر از سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی از هواوی گرفته شد. این موضوع باعث شد تا غول چینی دنیای فناوری در تهیه پنل برای گوشی جدید خود، یعنی میت 40 پرو به مشکل بر بخورد. اما گزارشات جدید از رویترز خبر از آن می‌دهد که سامسونگ مجوز فروش نمایشگر به هواوی را با موفقیت بدست آورده است. البته به نظر می‌رسد که مانند مجوزهای دیگر، این هم با اما و اگرهای خاص خود همراه است.

صدور مجوز فروش نمایشگر به هواوی

این مجوز تنها مانع ماجرا نبوده و هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ می‌تواند واقعا نمایشگرهای OLED خود را به هواوی بفروشد یا مجوز فقط شامل نوع خاصی از نمایشگرها می‌شود. ایالات متحده اعلام کرده است که همه شرکت‌هایی که قصد فروش تجهیزات خود به هواوی را دارند، باید از این کشور مجوز تهیه کنند. به نظر می‌رسد که این موضوع شامل درایورها و ICهای تاچی که در نمایشگر استفاده می‌شوند و توسط شرکت ARM طراحی شده‌اند نیز می‌شود.

LG Display و SK Hynix (سازنده رم و چیپ‌های حافظه) هنوز نتوانسته‌اند مانند سامسونگ الکترونیکس (کمپانی مادر سامسونگ دیسپلی) مجوز تجارت با هواوی را دریافت کنند. البته سامسونگ و هواوی هنوز خبری در راستای تأیید دریافت مجوز منتشر نکرده‌اند. در همین حال هواوی می‌تواند پنل‌های نمایشگر خود را از شرکت BOE، سازنده چینی در حال رشد تأمین کند.

کمپانی‌های بزرگ دیگر جهان مانند کوالکام نیز برای داد و ستد با هواوی درخواست مجوز کرده‌اند، اما این مجوز هنوز برای آنها هم صادر نشده است. مایکروسافت، اینتل و AMD با این حال مجوزهای لازم را کسب کرده‌اند و این خبر خوبی برای کسب و کار تولید لپ‌تاپ هواوی است. البته این بخش از شرکت مانند بخش گوشی‌های هوشمند پرفروغ نبوده و احتمالاً به همین دلیل است که فشارها در این نواحی کمتر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا