بازی هافناوریکسب و کار

سرپرست وزارت صمت: از معطل ماندن 500 هزار گوشی در گمرک خبر نداشتم!

حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی مدعی شده که از معطل ماندن 500 هزار گوشی در گمرک خبر نداشته، اما حالا قصد دارد این موضوع را بررسی و پیگیری کند.

بی‌اطلاعی وزارت صمت از توقیف 500 هزار گوشی در گمرک

روز گذشته سرپرست وزارت در گفتگو با خبرگزاری فارس ضمن تأکید بر بررسی موضوع گوشی‌های همراه معطل مانده در سازمان گمرک، عنوان کرده از اینکه تعداد 500 هزار گوشی همراه برای ورود به بازار بیش از 4 ماه است که در گمرک معطل مانده‌اند، اطلاع نداشته، اما حالا تصمیم دارد که این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.

مدرس خیابانی در پاسخ به این مسأله که بازار موبایل وضعیت نابسامانی دارد و برای تأمین نیاز مردم باید در سریع‌ترین زمان ممکن گوشی‌های موجود در انبار گمرک راهی بازار شوند گفت:

“پس از بررسی موضوع گوشی های معطل مانده همراه در گمرک ، درباره وضعیت این اقلام پیگیری های لازم انجام خواهد شد.”

او تأکید کرد که قول می‌دهد وضعیت گوشی‌های همراه در گمرک را تعیین کند. این در حالیست که ماه گذشته حسین غروری رام، رئیس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل ماه گذشته در واکنش به این موضوع که بیش از 3 ماه از توقیف 500 هزار گوشی در گمرک می‌گذرد، عنوان کرده بود:

“در حال حاضر منابع ارزی کشور محدود است، اما برای بازگشت وضعیت بازار موبایل و همچنین تأمین نیاز مردم باید برای آزادسازی تلفن‌‌های همراه معطل مانده در گمرک ارز اختصاص داده شود.”

طبق اعلام این مسئول مربوطه از 500 هزار گوشی مانده در انبار گمرک، 86 درصد از آنها زیر 300 یورو قیمت دارند و 14 درصد دیگر گوشی‌های بالای 300 یوروی هستند و بانک مرکزی باید نسبت به تخصیص ارز مورد نیاز این گوشی‌ها اقدام کند. غروری رام گفته است که هر روز در حدود 1400 گوشی فعال و ثبت می‌شوند که از تعداد، 80 درصد جزء گران‌ترین گوشی‌ها هستند. این در حالیست که سال گذشته روزانه 5000 گوشی فعال و ثبت می‌شدند و امسال این رقم به 1400 کاهش پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا