فناوری

محصول جدید تکنو: Phantom X2 Pro با دوربین جمع شونده

اوپو سال گذشته یک گوشی مفهومی جذاب با دوربین عقب جمع شونده و مجهز به زوم تله 2 برابر و برآمدگی کوچکتر به نمایش گذاشت. حالا شرکت تکنو پیش از اوپو موفق شده دستگاهی تجاری با دوربین جمع‌ شونده عرضه کند.

Tecno Phantom X2 Pro

گوشی جدید Tecno Phantom X2 Pro در پنل پشتی مجهز به دوربین جمع‌‌شونده‌ 50 مگاپیکسلی است که از حسگری با پیکسل‌های 1.28 میکرونی بهره می‌برد و بخشی از طرح دوربین سه‌گانه است. این حسگر در پشت لنزی با دیافراگم f/1.49 قرار گرفته‌است. این دوربین 65 میلی‌متری بزرگ‌نمایی 2.5 برابری ارائه می‌دهد و عملاً مجهز به لنز پرتره است.

Tecno Phantom X2 Pro برخلاف Galaxy K Zoom یا Xperia 1 IV سونی که دوربین تله‌فوتو با فاصله‌ی کانونی متغیر داشت، بزرگ‌نمایی اپتیکال متغیر ارائه نمی‌دهد. احتمالاً این گوشی برای ثبت عکس‌هایی بالاتر از ضریب بزرگ‌نمایی 2.5 برابری خود، مبتنی‌بر بزرگ‌نمایی هیبریدی است.

دوربین جمع‌ شونده تکنو

به عبارت دیگر، سیستم جمع‌شونده‌ی تکنو صرفاً با این هدف طراحی شده‌است که ضخامت جزیره‌ دوربین بیش‌‌از‌حد نشود. اما همانطور که در GIF بالا می‌بینید، وقتی لنز جمع می شود، برجستگی چندان کوچکتر به نظر نمی‌رسد.

سایر مشخصات Tecno Phantom X2 Pro

گوشی جدید تکنو مجهز به پردازنده‌ Dimensity 9000 و 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌ ذخیر‌ه‌سازی است. بنابراین احتمالاً می‌تواند بازی‌های گرافیکی پیشرفته و سایر برنامه‌های سنگین را بدون مشکل اجرا کند. در پنل جلویی آن نمایشگر 6.8 اینچی +Full HD با نرخ نوسازی 120 هرتز قرار دارد. این نمایشگر OLED حاشیه خمیده دارد و از شیشه‌ محافظ گوریلا گلس ویکتوس استفاده می‌کند. این دستگاه از باتری 5.160 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 45 وات بهره می‌برد اما خبری از شارژر بی‌سیم نیست.

پنل پشتی گوشی جدید تکنو علاوه‌بر دوربین جمع‌شونده، به دوربین 50 مگاپیکسلی عریض و دوربین 13 مگاپیکسلی فوق‌عریض مجهز است. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز در حفره‌ی دایره‌ای بالای نمایشگر تعبیه شده‌است.

سایر مشخصات کلیدی این محصول نیز عبارتند از بلوتوث 5.3، رابط کاربری HiOS 12 بر‌پایه‌ سیستم‌عامل اندروید 12 (با وجود اینکه اندروید 13 چند ماهی است که در دسترس است)، دو سیم کارت نانو. همچنین جالب است که برخلاف بسیاری از گوشی‌های امروزی، در جعبه‌ فانتوم ایکس 2 پرو شارژر قرار داده شده است.

قیمت و موجودی Tecno Phantom X2 Pro

شرکت تکنو تایید کرد که Phantom X2 Pro در اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه عرضه خواهد شد. این شرکت قیمت اروپایی است محصول را اعلام نکرد؛ اما تأیید کرد که با قیمت 3499 ریال سعودی (930 دلار) در عربستان دردسترس خواهد بود. این گوشی در رنگ‌های خاکستری و نارنجی موجود است.

این برند چینی یک نسخه استاندارد تکنو (فانتوم ایکس 2) را نیز با 8 گیگابایت حافظه‌ رم، سنسور 2 مگاپیکسلی به جای دوربین عقب و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی به جای دوربین 50 مگاپیکسلی پرو معرفی کرد. ناگفته نماند تکنو فانتوم ایکس 2 برخلاف مدل پرو دوربین جمع‌ شونده ندارد و با قیمت 715 دلار در بازار به‌فروش می‌رسد.

  • تماشا کنید: با دوربین جمع شونده اوپو مشکل برآمدگی دوربین‌های گوشی رفع می‌شود
  • آخرین مشخصات گوشی‌ تاشو اوپو Find N2 لو رفت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا