بازی هافناوریکسب و کار

نکات مثبت و منفی آیفون 11 پرو  – نگاهی به عملکرد اپل در ارائه پرچمدار جدید

آیفون 11 پرو و پرو مکس در حال حاضر جذاب‌ترین گوشی‌های پرچمدار بازار به حساب می‌آیند که همه توجهات را به خود جلب کرده‌اند. این گوشی‌های شب گذشته به‌طور رسمی توسط اپل معرفی شده‌اند و از نظر مشخصات تفاوت چندانی با آنچه که پیش‌تر در خبرها لو رفته بودند ندارند. البته با این حال تفاوت‌هایی هم مانند قیمت پایین‌تر از انتظار آیفون 11 مشاهده شد.

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس دارای مشخصات جذابی هستند که شاید در مراسم معرفی به همه آنها اشاره نشد. در طرف مقابل این گوشی‌های کمی و کاستی‌هایی هم دارند که شاید از دیدگاه اپل موضوعاتی کم اهمیت به نظر آیند. در ادامه این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به نقاط قوت و ضعف این دو گوشی با ما همراه باشید.

سطح جدیدی از مقاومت در برابر آب

باوجود آنکه آیفون 11 پرو و پرو مکس هر دو همچنان دارای گواهینامه IP68 هستند، اما عمق قرارگیری آنها در آب افزایش یافته است. به جای 30 دقیقه در عمق 2 متر حالا می‌توانند مدت 30 دقیقه در عمق 4 متری آب دوام بیاورند. البته آیفون 11 معمولی همان استاندارد سابق را دارد.

قاب‌های شفاف رسمینکات مثبت و منفی آیفون 11 پرو

سال گذشته تنها آیفون XR مجهز به قاب‌های سیلیکونی شفاف بود. امسال اما در کنار آیفون 11 دو نسخه گرانقیمت‌تر هم از این قاب‌های رسمی بهره خواهند برد.

تنظیم خودکار برای سلفی گروهینکات مثبت و منفی آیفون 11 پرو

با وجود دوربین 12 مگاپیکسلی TrueDepth در جلوی گوشی، هر سه آیفون 11 جدید قادر به فیلمبرداری با کیفیت 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه و صحنه آهسته در نرخ 120 فریم بر ثانیه هستند. اما جالب‌ترین ویژگی این دوربین باز شدن زوم زمانی است که شما برای سلفی گرفتن گوشی را می‌چرخانید. بدین ترتیب فضای بیشتری برای ثبت سلفی گروهی فراهم می‌شود.

دوربین زوم، لنز جدیدی دارد

دوربین تله‌فوتور آیفون 11 پرو حالا عریض‌تر شده و دیافراگم آن از f/2.4 به f/2.0 رسیده است. این به معنی دریافت نور بیشتر در زمان عکاسی است، که طبیعتاً در نتیجه نهایی عکس تأثیر مثبتی خواهد گذاشت. باوجود آنکه اپل مانور ویژه‌ای بر روی دوربین‌های این گوشی داده است، برخلاف دیگر پرچمداران بازار خبری از سنسور ToF در میان دوربین‌ها نیست. نکته دیگر دسترسی سخت به تنظیمات دوربین است که به جای نرم‌افزار دوربین در بخش تنظیمات گوشی جای گرفته است.

فوکوس خودکار دوربین اصلی در سطح دوربین سامسونگ

نکات مثبت و منفی آیفون 11 پرو

تا امروز اپل تنها از 10-15 درصد سنسور دوربین برای فوکوس استفاده می‌کرد، در حالیکه سامسونگ به لطف تکنولوژی Dual Pixel فضای بیشتری برای فوکوس خودکار در زمان فیلمبرداری در اختیار داشت. حالا گفته شده است که 100 درصد از محدوده سنسور عریض اصلی دوربین Focus Pixels خواهد بود.

شارژ 18 واتی درون جعبه

در نهایت اپل تصمیم گرفت کمی از موضوع سیاست‌مدارانه خود مبنی بر عرضه گوشی‌ها با شارژر کند و فروش جداگانه شارژرهای سریع کوتاه بیاید و دو گوشی گرانقیمت خود را با شارژر 18 واتی درون جعبه عرضه کند. باوجود آنکه یک سمت این شارژر USB-C است، درصورتیکه پورت گوشی هم به USB-C تبدیل می‌شد این تغییر به معنای واقعی دستاورد بزرگی قلمداد می‌شد.

نداشتن نرخ ریفرش بالاتر نمایشگرنکات مثبت و منفی آیفون 11 پرو

نمایشگر آیفون 11 پرو دارای روشنایی بیشتر و نسبت کنتراست بالاتری در مقایسه با نسل قبلی خود است. اما انتظار می‌رفت که با وجود پسوند Pro برای گوشی نمایشگر با نرخ به‌روزرسانی بالاتر در نظر گرفته شود.

نداشتن سنسور اثر انگشت

این روزها پرچمداران اندروید بازار با حذف سنسور اثر انگشت از قاب پشتی و لبه پایین نمایشگر، آن را به زیر نمایشگر منتقل کرده‌اند. قابلیتی که اپل هم می‌توانست آن را حداقل به پرچمداران پرو خود اضافه کند.

عدم پشتیبانی از Apple Pencilنکات مثبت و منفی آیفون 11 پرو

باوجود آنکه پیش از معرفی، خبرهایی مبنی بر پشتیبانی آیفون جدید از قلم اپل به گوش می‌رسید، در نهایت این اتفاق نیفتاد و آیفون‌های 2019 هم همچنان از Apple Pencil پشتیبانی نخواهند کرد.

باوجود آنکه آیفون 11 پرو یک پرچمدار عالی به‌نظر می‌رسد، همچنان دارای ایراداتی است که لقب Pro را زیر سوال می‌برد. البته ممکن است اینها تنها ایرادات سختگیرانه باشد و خریداران این گوشی چندان به آنها اهمیتی ندهند. دیدگاه شما در این رابطه چیست؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا