بازی هافناوریکسب و کار

گلکسی A90 اولین گوشی هوشمند سامسونگ با دوربین بالاجهنده خواهد بود

Ice Universe یکی از افشاگرانی است که همواره اطلاعات دقیقی از گوشی‌های سامسونگ منتشر می‌کند. او به تازگی اعلام کرده است که سامسونگ در حال کار روی یک گوشی میان‌رده‌ای است که ناچ (بریدگی بالای نمایشگر) یا پانچ-هُل (حفره درون نمایشگر) ندارد. به جای این موارد سامسونگ برای کم‌تر کردن حاشیه‌های گوشی از مکانیزم دوربین بالاجهنده استفاده خواهند کرد. بدین ترتیب Galaxy A90 سامسونگ دارای طراحی مشابهی با گوشی NEX S ویوو خواهد بود. انتظار می‌رود که گلکسی A90 جایگزین گوشی گلکسی A9 سال 2018 (عکس آن را در بالای مطلب مشاهده می‌کنید) شود و طبق شایعات این دستگاه دارای 6 تا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی خواهد بود.

درحالیکه دوربین‌های پاپ‌آپ یا همان بالاجهنده کمک می‌کند تا صفحه نمایشی بدون نقص و حاشیه طراحی شود، زمینه‌ساز مشکلاتی هم خواهد بود. عده‌ای نگرانی‌هایی درخصوص پایداری درایو موتور این سیستم دارند که دوربین گوشی را به بالا و پایین هل می‌دهد. از طرفی دیگر گوشی‌هایی با دوربین بالاجهنده معمولاً دارای گواهینامه IP برای حافظت از گرد و غبار و آب نیستند. گوشی NEX S ویوو که پیش‌تر به آن اشاره کردیم این گواهینامه را نداشت، هر چند که گلکسی A9 سامسونگ هم به دلایلی دیگر فاقد آن بود.

چرا کهکشانی با دوربین بالاجهنده به‌زودی معرفی نمی‌شود؟

مدت زمان زیادی از معرفی Galaxy A9 سال 2018 نگذشته است. این گوشی در ماه نوامبر معرفی شد و اولین محصول سامسونگ با دوربینی چهارگانه بود که دارای یک صفحه نمایش 6.3 اینچی AMOLED نیز بود. در کنار این موارد حجم زیادی از حافظه و یک باتری 3800 میلی آمپرساعتی دلیل خوبی به سامسونگ می‌دهد تا در آینده‌ای نزدیک گوشی دیگری جایگزین آن معرفی نکند.

سامسونگ ممکن است که در حال ساخت دوربین بالاجهنده برای گلکسی A90 باشد، اما امسال همه چیز در مورد نمایشگرهای حفره‌دار است. Galaxy A8s که در بازار جهانی با نام Galaxy A9 Pro عرضه می‌شود اولین محصول این کمپانی با نمایشگرهای سبک جدید بود. البته به‌زودی و با رونمایی از خانواده پرچمدار Galaxy S10 تعداد گوشی‌های پانچ-هُل سامسونگ بیشتر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا