فناوری

وان پلاس از Nord CE 3 Lite با دوربین 108 مگاپیکسلی رونمایی کرد

گوشی‌های CE یا Core Edition وان پلاس، معمولا روی مشخصات ضروری متمرکز هستند و گزینه‌هایی مقرون‌به‌صرفه‌تر از گوشی‌های اصلی سری Nord محسوب می‌شوند. اما وان پلاس روز گذشته از Nord CE 3 Lite، با مشخصات قابل‌توجهی از جمله دوربین 108 مگاپیکسلی، شارژ سریع 67 واتی و نمایشگر 120 هرتزی رونمایی کرد. شرکت وان پلاس در کنار گوشی Nord CE 3 Lite از ایرباد Nord Buds 2 نیز رونمایی کرد که از قابلیت حذف نویز فعال (ANC) پشتیبانی می‌کند.

وان پلاس Nord CE 3 Lite

رونمایی Nord CE 3 Lite

دوربین 108 مگاپیکسلی وان پلاس Nord CE 3 Lite مجهز به حسگر ISOCELL HM6 1/1.67 اینچی است. این حسگر دارای پیکسل‌های 0.64 میکرومتری است که با ترکیب هر 9 پیکسل مجاور می‌تواند تصاویر 12 مگاپیکسلی بسازد. در این حالت، ابعاد هر پیکسل به 1.92 میکرون می‌رسد. این گوشی امکان زوم بدون افت 3 برابری (و تا 6 برابر زوم دیجیتال) را فراهم می کند. پنل پشتی OnePlus Nord CE 3 Lite علاوه بر دوربین 108 مگاپیکسلی، میزبان دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی می‌باشد.

Nord CE 3 Lite از همان اسنپدراگون 695 مدل 2022 بهره می‌برد. این تراشه 6 نانومتری عملکرد مناسبی را برای این دستگاهی در این سطح ارائه می‌دهد، اما با تراشه‌های سری 7 اسنپدراگون یا تراشه‌های جدید Dimensity سازگاری ندارد. یکی از بزرگ‌ترین محدودیت‌های این پردازنده، ضبط ویدئو 1080p با نرخ 30 فریم‌برثانیه است که برای دوربینی 108 مگاپیکسلی مناسب نیست.

قسمت خوب ماجرا این است که وان پلاس امسال رم پایه را به 8 گیگابایت افزایش داده و از طریق رابط کاربری OxygenOS 13.1 مبتنی بر اندروید 13 می‌تواند 8 گیگابایت رم مجازی نیز به آن اضافه کند. این گوشی در گزینه‌های ذخیره‌سازی 128 یا 256 گیگابایتی UFS 2.2 از اسلات microSD هیبریدی که می‌تواند میزبان سیم‌کارت دوم یا کارت حافظه تا 1 ترابایت باشد، پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر دوربین، وان پلاس طراحی صفحه نمایش را نیز در Nord CE 3 Lite تغییر داده است. این گوشی مجهز به نمایشگر 6.72 اینچی LCD با وضوح +FHD و نرخ نوسازی 120 هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز می‌باشد. روشنایی معمولی صفحه نمایش این دستگاه 550 نیت و حداکثر آن 680 نیت است. شیشه گوریلا گلس (نسخه ناشناخته) از نمایشگر Nord CE 3 Lite محافظت می‌کند.

ضخامت این گوشی نسبت به نسل قبل کمی باریک‌شده و اکنون 8.3 میلی‌متر است. اما وزن محصول کماکان مشابه نسل قبل یعنی 195 گرم است. این گوشی در رنگ‌های لیمویی پاستلی و خاکستری کروماتیک عرضه می‌شود.

باتری این محصول همچنان مانند قبل ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد و از توان SuperVOOC 67 وات پشتیبانی می‌کند. این یعنی شارژ این دستگاه در 30 دقیقه‌ از صفر به 80 درصد می‌رسد (در مقایسه با 50 درصد سیستم 33 واتی مدل قبلی). مدل جدید از فناوری SuperVOOC Endurance Edition پشتیبانی می‌کند که از شارژ بیش از حد جلوگیری کرده و عمر باتری را افزایش می‌دهد.

وان پلاس برخی از ویژگی‌هایی را که این گوشی را به محصولی مقرون به صرفه تبدیل می‌کند، حفظ کرده است. علاوه بر اسلات microSD که قبلاً به آن اشاره کردیم، این گوشی مجهز به بلندگوهای استریو (با 200٪ حالت Ultra Volume) و جک 3.5 میلی‌متری برای هدفون‌های سیمی است. این گوشی هوشمند با شارژر، کابل USB-C (USB 2.0 که گوشی از آن پشتیبانی می‌کند) و یک محافظ صفحه‌نمایش از پیش نصب‌شده در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

قیمت نسخه 128 گیگابایتی این دستگاه 19.999 روپیه (معادل 243 دلار) است و برای نسخه 256 گیگابایتی به 21.999 روپیه (تقریبا معادل 267 دلار) می‌رسد. فروش Nord CE 3 Lite از 11 آوریل (22 فروردین) و از طریق وب‌سایت وان پلاس، فروشگاه‌های خرده‌فروشی این شرکت و وب‌سایت آمازون آغاز خواهد شد.

وان پلاس Nord Buds 2

وان پلاس در کنار گوشی Nord CE 3 Lite از ایرباد Nord Buds 2 نیز رونمایی کرد

وان پلاس علاوه بر گوشی Nord CE 3 Lite ایرباد Nord Buds 2 را رونمایی کرده است. این محصول برای کسانی که بودجه کمی دارند، مناسب بنظر می‌رسد. برخلاف نسخه های اصلی، این محصول دارای قابلیت حذف نویز فعال (ANC) است و می‌تواند نویز پس‌زمینه را تا 25 دسی‌بل کاهش دهد. این ویژگی روی عمر باتری تأثیر می‌گذارد. این محصول می‌تواند تا 5 ساعت با ANC روشن و 7 ساعت با ANC خاموش دوام بیاورد.

خبر خوب این است که دستگاه مذکور از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و برای 5 ساعت پخش موسیقی به 10 دقیقه شارژ نیاز دارد. توجه داشته باشید که این عدد مربوط‌ به زمانی است که ANC خاموش باشد. با توجه به وضعیت ANC، کیس در مجموع می‌تواند 27 یا 36 ساعت موسیقی پخش کند.

این ایرباد مانند نسل قبلی خود دارای درایورهای 12.4 میلی‌متری است و از استاندارد Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند. این محصول طراحی مشابه نسل قبل دارد. در واقع، ساقه هر کدام از این هندزفری‌ها، طراحی مسطح داشته و سری‌ها از جنس سیلیکون ساخته شده‌اند. این محصول دارای گواهی IP55 می‌باشد، یعنی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. گفتنی است که ایرباد OnePlus Nord Buds 2 به درایور تیتانیوم دینامیک دوگانه 12.4 میلی‌متری نیز مجهز شده است.

Nord Buds 2 در رنگ‌های سفید و خاکستری عرضه می‌شود و قیمت آن 2.999 روپیه (معادل 37 دلار) است. این محصول نیز از 11 آوریل (22 فروردین) از طریق فروشگاه های وان پلاس Experience، وب سایت آمازون و Flipkart عرضه خواهد شد.

  • رونمایی از گوشی‌ هوشمند وان پلاس Ace 2 و ایرباد Buds Ace
  • مشخصات گوشی وان پلاس Ace 2V اعلام شد- یک رده بالای خوش قیمت
  • تبلت وان پلاس پد نقطه ورود OnePlus به دنیای تبلت ها
  • بالاخره نسخه جهانی وان پلاس 11 با قیمتی وسوسه کننده عرضه شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا