بازی هافناوریکسب و کار

اولین نتایج تست GTX 1080 با برنامه NVIDIA Scanner منتشر شد

چندی پیش خبر رسمی افزوده شدن قابلیت NVIDIA Scanner به کارت گرافیک های GTX 1000 یا همان معماری Pascal را برای شما عزیزان منتشر کردیم. حالا شاهد آن هستیم که Wccftech اقدام به بررسی یک کارت گرافیک GTX 1080 با برنامه NVIDIA Scanner کرده است که ورژن جدید آن به تازگی توسط شرکت MSI عرضه شده است.

این وب سایت یک کارت گرافیک GTX 1080 را به مدل های گوناگون مورد بررسی قرار داده است؛ از اورکلاک دستی تا اورکلاک با برنامه هوشمند "اسکنر" که البته نتایج آن نیز بسیار جالب توجه است. MSI Afterburner و EVGA Precision X 1 در حال حاضر تنها برنامه هایی هستند که از اورکلاک هوشمند انویدیا در کارت گرافیک های نسل پیشین پشتیبانی می کنند. سیستم تست در این آزمون به شرح زیر است:

قطعات

مدل

کارت گرافیک

GeForce GTX 1080 FE

پردازنده

i5 8600k @ 5GHz

حافظه رم

16GB Geil EVO X DDR4 3200

مادربرد

EVGA Z370 Classified K

حافظه

Adata SU800 128GB
2TB Seagate SSHD

پاور

Cooler Master V1200 Platinum

همچنین وضعیت فرکانس های کارت گرافیک مرجع انویدیا به نسبت حالت های مختلف شامل اورکلاک دستی، اورکلاک هوشمند و فرکانس های پایه، بدین شرح است:

حالت اورکلاک

بدون اورکلاک

اورکلاک هوشمند اسکنر

اورکلاک دستی

Core Rated Boost

1734MHz

1879MHz

1884MHz

Memory

10Gbps

10Gbps

11Gbps

در زیر نتایج بنچمارک 3DMark Firestrike Extreme هستیم:

دومین آزمون مربوط به بازی جدید Battlefield V است که احتمالا در بالای تصویر، به اشتباه به جای 1440p عدد 144p درج شده است.

اورکلاک دستی، کاری دشوار برای کاربرانی است که به هیچ وجه در این زمینه حرفه ای نیستند؛ خوشبختانه ویژگی NVIDIA Scanner می تواند کارت گرافیک و حتی بخش حافظه VRAM را برای گیمرها اورکلاک کرده و این در حالی است که آنها نیازی به دانش خاصی نخواهند داشت. البته این نتایج در یک مدل FE بدست آمده و به طور حتم در کارت گرافیک هایی با کولر قدرتمند تر، شاهد نتایج بهتری خواهیم بود.

نکته: نتایج بدست آمده توسط وب سایت Wccftech منتشر شده و هیچ ارتباطی با وب سایت سخت افزار ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا