فناوری

مقایسه پایداری عملکرد شیائومی 13 اولترا و آیفون 14 پرو مکس

شیائومی 13 اولترا یکی قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند بازار است که بیشتر ویژگی‌های آن در سطح بهترین‌های بازار قرار دارد. این محصول مجهز به سیستم خنک‌کننده‌ای با کارایی بالا و ماژول دوربین قدرتمند است گ و سایر اجزای آن نیز به بهترین نحو ممکن کنار هم قرار گرفته‌اند. براساس آزمایش‌های گیمینگ انجام‌شده توسط یک یوتیوبر، چیدمان سخت‌افزار شیائومی 13 اولترا باعث می‌شود که پایداری عملکرد آن نسبت به آیفون 14 پرو مکس بیشتر باشد و در تست استرس موفق‌تر ظاهر شود.

کانال یوتیوب مشهور Mrwhosetheboss، این گوشی هوشمند پریمیوم چینی با آیفون 14 پرو مکس مقایسه کرد. در حالی که آزمایش‌های متعددی انجام شد، تمرکز این تست روی دسته عملکرد بود. براساس این تست، امتیاز گیک‌بنچ تراشه‌ی A16 Bionic از اسنپدراگون نسل 2 بیشتر است. با این حال، نتایج مربوط به تست بازی این دو دستگاه بسیار جالب‌تر به‌نظر می‌رسد.

مقایسه پایداری عملکرد شیائومی 13 اولترا و آیفون 14 پرو مکس

به خاطر داشته باشید که در آیفون 14 پرو مکس خبری خنک‌کننده محفظه بخار پیشرفته نیست. در حالی که شیائومی 13 اولترا به راه‌حلی اختصاصی متکی است که به کنترل دما کمک می‌کند. در واقع، این غول چینی قبلاً ادعا کرده بود که پرچمدار جدیدش می‌تواند در حین ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم‌برثانیه تا 2 درجه خنک‌تر از آیفون 14 پرو مکس کار کند. وقتی نوبت به تست استرس شدید Wild Life می‌رسد نیز آیفون 14 پرو مکس عملکرد ضعیف‌تری نسبت به شیائومی 13 اولترا از خود نشان می‌دهد. همین امر منجر به پایداری کمتر جدیدترین و بهترین پرچمدار اپل می‌شود.

در پایان تست، این شیائومی 13 اولترا بود که با 80.8 درصد پایداری عملکرد بهتری به نمایش گذاشت و کمترین امتیاز آن 2999 بود. در حالی که آیفون 14 پرو مکس با پایداری ضعیفوتر 65.8 درصدی و امتیاز 2216 ظاهر شد. از آنجایی که تراشه اسنپدراگون نسل 2 و A16 Bionic به صورت انبوه برپایه معماری 4 نانومتری TSMC تولید می‌شوند، بهتر است که سازندگان خنک‌کننده‌های غیرفعال را برای حفظ عملکرد در آزمایش‌های مختلف به کار گیرند.

متأسفانه، به نظر می‌رسد که اپل در حال حاضر روی سایر دسته‌بندی‌ها متمرکز است و از این حوزه صرف نظر کرده است. اما خوشبختانه شیائومی چنین تصمیمی ندارد.

  • شیائومی 13 اولترا با دوربینی منحصربه‌فرد رسماً رونمایی شد
  • شیائومی 13 اولترا پرنورترین نمایشگر صنعت موبایل را دارد
  • تماشا کنید: S23 اولترا یا آیفون 14 پرو مکس؛ کدامیک در سقوط از ارتفاع مقاوم‌ترند؟
  • مقایسه طول عمر باتری گلکسی اس 23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس – نزدیک تر از همیشه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا